Denne artikel omhandler indtrængningsstrategi for Bryggeriet Vestfyen, og er et uddrag fra en opgave på PBA-uddannelsen i international handel og markedsføring fra 2015. 

På baggrund af Svend Hollensens teori omkring indtrængning på andre markeder, foretages en indtrængningsstrategi for Bryggeriet Vestfyen. Denne indtrængningsstrategi foretages i dette afsnit med udgangspunkt i Svend Hollensens teori. Med udgangspunkt i figur 9.1 af Svend Hollensen, som forklarer hvilke faktorer som påvirker indtrængningsbeslutningen på det nye marked, analyseres Bryggeriet Vestfyen. [1]

På baggrund af ovenstående, er der flest faktorer som peger på internalization. Derfor foreslår vi et ’hierarchical mode’, hvor de selv har kontrol over salg og markedsføring i Sverige.

Forudgående arbejde for artiklen, kan findes på oprindelse.dk. Her er det blandt andet muligt at læse omkring oprindelse af Vestfyen. Disse artikler er leveret af Cortzen Digital, og der er også artikler omkring Rungstedtand, som driver tandlæge ved Nivå og andre på oprindelse.dk.

Kildeliste i relation til Indtrængningsstrategi for Bryggeriet Vestfyen

  • [1] Bilag 4 –  Indtrængningsstrategi | faktorer som påvirker beslutningen fra bogen af Svend Hollensen
  • [2] http://www.bryggeriet-vestfyen.dk/investor/selskabsmeddelelser/