Virtual reality udviklere i Danmark – Khora, Pendula Solutions og?

Der sandsynliggøres primært variable omkring Khora længere nede. I denne artikel foretages en vurdering af de nuværende virtual reality udviklere i Danmark. Der tages blandt andet udgangspunkt i en artikel omkring Pendula Solutions fra Murerfirma Esbjerg, samt en række andre sider.  Pendula Solutions virtual reality

VR-folkene fra Khora, der driver den kombinerede virtual reality-butik i Kødbyen, inviterede tidligere i tilværelsen, Madklubben Vesterbro, til en konkret snack-oplevelse, hvor dine sanser får noget specifikt at tygge på. Fire forskellige små anretninger serveres i selskab med fire forskelige VR-scenarier.

Derudover kan man også få muligheden for at købe udstyr inden for VR. Khora er et produktionshus af VR ligesom Pendula Solutions. Virtual reality-briller, har man muligheden for at købe, hvis man får lyst til at slippe fantasien løs, i sin egen stue!

Pendula Solutions
Khora VR
Produktion af billedindhold
Produktion af videoindhold
Programmering i Unity
Lokaliseret i København

Rigshospitalet og virtual reality?

Virtual reality og Rigshospitalet giver god mening, hvilket kan ses ud fra Pendula Solutions og Khora. VR er allerede afprøvet samt indført som en relativ metode til adspredelse for indlagte børn samt unge fx under isolation eller i forbindelse med brandsårsbehandling, men mange af interessenterne anvender spil, man henter ned fra nettet, og er ikke egnede til hospitalsbrug i en konkret situation, hvor barnet skal sidde stille, fortæller Hr. Søren Walther Larsen fra Videnscenter for Børnesmerter, som er tovholder på projektet for Rigshospitalet samt samarbejdet med Khora.

VR kan benyttes af forskellige målgrupper, hvis Rigshospitalet kan gøre noget, for at iværksætte mediet i deres praksis. Eksempelvis ved at lave en konkret undersøgelse på to forskellige grupper af børn for at undersøge, om spil virker bedre, dårligere eller på samme måde, hvor interessenterne af andre adspredelsesmetoder kan foretage vurderinger. Herunder Videnscenter for Børnesmerter, hvor fx sæbebobler, fantasirejser, musik samt andre former for adspredelse, kan vurderes gavnligt.

I forhold til VR har Videnscenter for Børnesmerter samt virtual reality-firmaet Khora har i fællesskab udviklet et specifikt specialdesignet VR Spil, som kan få børn til at sidde stille under fx blodprøvetagningen samt adsprede dem fra at mærke stikket samt smerter i forbindelse med stikket.
VR-filmene kan produceres af en VR virksomhed, og i en af filmene bliver barnet en konkret del af en specifik scene, hvor en konkret gruppe børn deler en pose chips.

Khora, som har udviklet et virtual reality-spil til Oculus Rift forventer, at oplevelser med VR vil give danskerne blod på tanden, sådan at teknologien hurtigt bliver udbredt i forhold til vores breddegrader.

Virtual reality og markedsføring?

Med særlige indsatser vil man lige netop skabe interessenternes optimale forhold for kunstnere, samt fokusere på andre industrier. Men for nogle er det en konkret mulighed for at skubbe grænserne, samt gøre nogle nye erfaringer i VR. Her kan tænkes på virtual reality og markedsføring, fordi det stadig er innovativt.

Dette især omkring bevægelse i teknologien, lyder forklaringen fra en højtstående VR-personlighed, som har været leder af tekniske dele i et projekt. Dermed står vedkommende for den nødvendige, fremtidige opdatering, hvilket værkerne fuldstændig naturligt vil kræve.

Her vurderer en højtstående hos Khora VR, hvorledes det kan være en konkret fordel markedsføringsmæssigt at være nogle af de første, som tilbyder en konkret virtual reality-oplevelse.

Interessenternes betydelige brands vil snart opleve det der et specifikt krav fra forbrugerne, hvorledes interessenterne kan få en konkret VR-oplevelse med i købet.

Det mener en højtstående hos Khora VR.

Men inden man ifølge en højtstående hos Khora VR dropper en konkret computer samt mobil samt tager et specifikt par virtual reality-briller på for at gå på nettet, så lad os tage et specifikt kig på, hvordan VR samt augmented reality bliver anvendt ude i virksomhederne anno 2018.

Som tales i disse år ofte om interessenterne potentialer, som er i at anvende teknologier der Augmented Reality (AR) samt VR (virtual reality) til forskellige formål i handel, industri og turisme- samt oplevelsesbranchen.

Khora VR og virtual reality

Særlige VR afdelinger kan levere et specifikt VR (virtual reality) koncept, som kan øge/sænke arousal, skabe reminiscens samt ikke mindst give interessenterne ansatte samt pårørende mulighed for at have sjove samt anderledes virtual reality oplevelser sammen.

En højtstående hos Khora VR, der er en konkret del af familien bag det nu EQt-opkøbte Flying Tiger, stiftede sammen med spiludvikleren Peter Fischer virksomehden Khora tilbage i 2015, samt kunne allerede efter det første regnskabsår fremvise et specifikt lille plus.

En konkret vurdering af ambitionerne med Khoras VR butik er at give fuldstændig almindelige mennesker, der potentielt har hørt lidt om VR, mulighed for en konkret virtuel oplevelse ganske gratis. Der står spiludvikleren Khora bag VR-spillet Cityscape Repairman, som er det første danske spil i Oculus Gear virtual reality verdenen.

VR er en konkret magisk transport, som udfordrer samt udvider grænser på samme måde der musik.« forklarede en højtstående hos Khora VR.

New Museum, som står for en konkret af kunstverdenens mest progressive udstillingsprofiler, har i samarbejde med Rhizome, museets teknologinørdede blog samt webplatform til diverse digitale undersøgelser, lanceret udstillingsplatformen First Look: Artist’s virtual reality.

En konkret udstillingsplatform for VR-værker støttet af Robert Rauschenberg Foundation samt udviklet af EEVO, hvor første runde med seks kommisionerede værker af en konkret række hotte, amerikanske kunstnere er tilgængelige for alle med en konkret telefon + virtual reality goggles lige nu.

Mulighederne i VR og AR

Det første markante forsøg på at lave en konkret offentlig tilgængelig udstillingsplatform for virtual reality-kunsten samt et specifikt tydeligt udtryk for, hvorledes interessenterne betydelige institutioner nu må tænke over, hvordan interessenterne kan inkludere en konkret teknologi der VR. Med VR er det muligt at nå ud til en konkret bred målgruppe inden for demensområdet, grundet den mulighed, der producenterne har for at foretage en konkret vis variation i virtual reality-oplevelserne.

Anvendelsen af VR indtager allerede sin plads på forskellige velfærdsområder, men et specifikt område hvor virtual reality fortsat viser en konkret positiv effekt, er demensområdet.

En højtstående hos Khora VR anbefaler, hvorledes hvis man der virksomhed gerne vil i gang, så kan man prøve teknologierne af, være nysgerrig på hvordan det føles samt opsøge, hvad som rører sig inden for din branche af virtual samt augmented reality.

Udmeldingen kommer fra en højtstående hos Khora VR, Co-Founder & CEO i Khora – et specifikt produktionshus for VR.
Samt hvordan fungerer det?” Det samme gjorde man på Børn i byen redaktionen, samt således besluttede man os for at tjekke stedet ud. Nysgerrige drog man af sted til Høkerboderne, hvor Khora Shop har indrettet sig i et specifikt gammelt slagterlokale.

VR, AR og MR

En VR-personlighed vil demonstrere udvalgte teknologier og gøre os klogere på, hvordan VR (virtual reality), Augmented Reality (AR) samt Mixed Reality (MR) kan bruges der læringsinstrument i uddannelsesverdenen samt på arbejdspladserne. Se gerne: virtual reality uddannelse.

Service Platform kan stille skarpt på mulighederne samt hjælper dig med at identificere potentialer samt udfordringer, så man kan anvende teknologierne i din virksomhed. Dette sammen med virksomheden Khora VR, InfinIT – innovationsnetværk for IT samt Invio – innovationsnetværk for oplevelsesøkonomi.

»Hvis man laver et specifikt sted, hvor gode ideer kan opstå, samt man samler folk der har den tekniske kunnen til at udføre dem, så er håbet, hvorledes man kan skabe et specifikt økosystem for VR Danmark,« lyder det fra en stifter af Khora.

»Butikken skal også fungere der et specifikt sted, hvor skoleklasser kan komme på besøg samt lære om, hvad VR er. Den samme mulighed har firmaer, som gerne vil have workshop omkring virtual reality,« fortæller en VR-personlighed.

Udvikler virtual reality

Men lige nu befinder man os i et specifikt sweet spot, hvor som er hype omkring virtual reality,« fortæller en VR-personlighed, som sammen med sin medstifter af spiludviklerfirmaet Khora , en højtstående hos Khora VR, har taget initiativet til butikken. For nylig åbnede verdens første VR-butik i København, samt inden længe er giganter der Facebook, Sony samt HTC klar til at sende deres længe ventede virtual reality-briller på markedet.

Det er muligt at møde en højtstående hos Khora VR der fortæller om sin virksomhed Khora VR. Khora virtual reality, der udvikler virtual reality-løsninger for virksomheder, samt bl.a. står bag denne Vildvejen virtual reality-oplevelse på Østre Gasværk samt virtual reality-oplevelsen på Geocenter Møns Klint, lancerer VR fysik spil.

Til formålet har foreningen allieret sig med Danmarks førende VR-virksomhed, Khora, som har lavet en konkret flot virtuel naturoplevelse ‘Back to the Nature’.

Derudover har man en konkret interesse i at afprøve nye formater til at formidle huskoncert-oplevelsen overfor nye brugere – samt man synes idéen med at kunne præsentere en konkret virtual reality-optaget koncert i stedet for billeder samt tekst er ret unik.

Man har talt med Low-Fis stifteren samt en højtstående hos Khora VR om dagligstuekoncerter, VRs potentialer samt dét at skabe unikke minder gennem usædvanlige oplevelser.

Virtaul reality og praksis

Khora er en forretning, som specialiserer sig inden for VR. Khora virtual reality er ikke bare et specifikt eksempel på en konkret virksomhed, som arbejder indenfor en konkret gren af den kreative sektor, der spås en konkret global milliardvækst i interessenterne kommende år, nemlig VR. Et specifikt VR koncept, som kan øge/sænke arousal, skabe reminiscens samt ikke mindst give interessenterne ansatte samt pårørende mulighed for at have sjove samt anderledes virtual reality oplevelser sammen

Sygeplejerske Tine Pedersen fra Anæstesi- samt Operationsklinikken i Juliane Marie Centret er en konkret af interessenterne sygeplejersker, som har været med til at afprøve spillet, samt hun har gode erfaringer med at kende spillet samt bruge det i praksis: “man kan via lyden følge lidt med i spillet samt kan således undervejs tale med barnet om detaljer i spillet, fx “Hvor mange måger har man skudt nu”‘ samt “er som søstjerner i båden?”.

Med brug af blandt andet VR gennemfører danske forskere nu verdens største undersøgelse af børn af forældre med psykiske lidelser for at finde bedre muligheder for forebyggelse.

Pt. kan man være medvirkende til at skabe muligheder for en konkret hverdag med mere mening, Khora handler med det samme på nye situationer samt har ikke brug for at få godkendt nye tiltag til ti forskellige råd samt møder, hvilket giver en konkret frihed samt en konkret reel mulighed for at hjælpe menneskene i nød nu samt her, samt ikke med devisen som kommer en konkret god løsning imorgen”.

Ny virtual reality teknologi

Khora virtual reality producerer VR-programmer samt 360 graders videoer til en konkret lang række forskellige formål.

Man kan informerer alle brugere om nye tilbud fra Khora VR.

Ydermere kan VR med fordel kombineres med traditionelle undervisningsmetoder i forbindelse med træning af menneskelige egenskaber der empati, samt forståelse af komplekse sammenhænge mellem teori samt virkelighed.

En udstilling, som fuldstændig enkelt hedder New Media (VR), sidestiller virtual reality-teknologien med kunstens øvrige medier samt præsenterer værker af to kunstnere, som ikke er udprægede ‘new media artists’, men har en konkret meget distinkt stil samt indholdsmæssigt drive, som fint kunne udfoldes i det virtuelles frit definerbare, skulpturelle samt performative rum, hvor grænserne – med teknologiens øgede muligheder – efterhånden er få.

Oculus Go er kommet til Danmark.

Den nye teknologi, som en højtstående hos Khora VR udvikler, er banebrydende samt vil for alvor ændre livet for mange mennesker samt deres familier.

En højtstående hos Khora VR besluttede sig for at anvende samme princip med VR ved at bruge specialdesignede miljøer, der lader demensramte genleve interessenterne få minder, der stadig er i deres hukommelse.

Teknologien lader demenslidende opleve samt dele indlevende oplevelser i mange forskellige scenarier, der for eksempel eksotiske steder eller udendørsaktiviteter.

Virtual reality fortid og fremtid

VR blev oprindeligt brugt til at undersøge demenssygdomme, men er sidenhen blevet et specifikt værktøj i behandlingen af demens.

En højtstående hos Khora VR fra Khora VR vurderer, han har en konkret del af svaret på fremtidens udfordringer med demens.

Når demensramte borgere pludselig begynder at fortælle deres egne historier, der interessenterne har genoplevet gennem brugen af VR, er det åbenlyst, hvorledes teknologien medringer adskillelige fordele.

En konkret interessent af stifterne bag virksomheden, fremhæver hvordan, Khora Care specifikt fokuserer på borgere med demens, der på grund af deres sygdom har vanskeligt ved at erindre specifikke oplevelser fra deres eget liv – samt der via brugen af virtual reality får mulighed for at genopleve disse vigtige minder gennem reminiscens.

Samt netop oplevelser direkte ind i sanseapparatet er noget marketing samt brand-verdenen gerne vil give forbrugerne VR samt augmented reality skal nemlig både trække konkrete forbrugere ind i butikken samt væk fra Amazon samt Ebay, men kan også trække folk ud af butikken, hvis interessenterne kan få den digitale shoppingoplevelse derhjemme.

Udvikling virtual reality VR pris

Udvikling af virtual reality (VR), kan svinge i pris, men kan biddrage med essentielle oplevelser på arbejdspladser og uddannelser.

Det kan lette oplæringen i brug af nye industrimaskiner eller gøre det nemmere at vise, hvilken maskindel, som trænger til at blive repareret.
Man vil opleve den, samt din hjerne vil fuldstændig naturligt gemme det der et specifikt minde, i stedet for et specifikt stykke tekst, da man får en konkret oplevelse direkte ind i sanseapparatet,” mener en højtstående hos Khora VR.

Virtuel Reality har været fremme i mange år, men computerudviklingen samt især udviklingen indenfor mobiltelefoner har betydet at det nu er muligt at få den fulde oplevelse af Virtuel Reality.

En butik kan være baseret på at dele en konrekt virtual reality brugeroplevelse.

Nogle har forretningsdelen samt andre er den alsidige tekniker der også kan designe samt har styr på bruger oplevelsen.

Nu er det muligt at selv at prøve udstyret samt se den nyeste udvikling indenfor Virtual Reality København.

4 thoughts on “Virtual reality udviklere i Danmark – Khora, Pendula Solutions og?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *